Info om Kårstua

Kårstua barnehage er privateid, og har fire avdelinger. På avd "Landstad" går det i dag 14 unger fra 3-6 år. På avd "Kåret" er det 14 unger fra 2-6 år. På småbarns-avd "Kammerset" er det 10 unger. Vi har et stort uteområde, med mye boltreplass og ei grillhytte. På vår nye helårs friluftsavdeling "Friluft`n går det 14 unger fra 2-6 år. De holder til oppi naturleikeplassen året rundt. Der har vi to grillhytter + garderobe. Barnehagen ligger ca 3 km fra Skogn sentrum og ca. 7 km. fra Levanger.

Vi har ansatt en musikkpedagog, og har masse sang & musikk samt dramaleik. Dette ender opp i ei årlig forestilling på våren, hvor alle unger og voksne deltar. Vi har i år ROCK som tema på alle fire avd.

Vi er mye ute, og på tur i nærområdet. Friluftsliv er viktig for oss. Naturleikeplassen ligger ca 1 km unna, oppe ved skogen. På Friluft`ns uteområde er det diverse klatre- og huske-anretninger, gapahuk og utedo. I tillegg bruker vi Reinniælva grendalag sitt flotte område, ca 400 m nedenfor oss. Vi sdrar på lengre turer i minibussen vi eier sammen med Purktrøa barnehage. Skolestarterne deltar i tillegg i 10-på topp.

Se forøvrig alle bildene våre her på hjemmesida, samt Årsplan og Info-hefte.